کاتالوگ به عنوان ابزار بازاریابی

کاتالوگ یکی از ابزارهای تبلیغلات و بازاریابی است که می‌تواند در حیطه‌ی اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در مورد محصولات و خدمات یک شرکت کاربرد موثری داشته باشد.

کاتالوگ‌ها برگه‌های مرتبط به هم هستند که در یک قالب بسیار جذاب و دیدنی، فهرستی از محصولات یا خدمات را همراه با توضیحات و توصیف اقلام، قیمت‌ها و جزئیات دیگر مانند تصاویر یا لینک‌ها به مشتریان ارائه می‌دهد. به بیان ساده‌تر این برگه‌های جذاب برای افرادی که ارائه‌کننده‌ی کالا و خدمات شما به مشتری هستند (به صورت معمول فروشنده یا واسطه‌ی فروش) به عنوان یک ابزار تبلیغاتی و تکنیک فروش بسیار کارآمد، جهت معرفی محتویات محصول، جلب نظر مشتری و در نهایت تبدیل او به خریدار واقعی می‌باشد.

با توجه به طراحی و چاپی که برای کاتالوگ‌ها در نظر گرفته می‌شود، امکان استفاده از آن‌ها جهت بازاریابی در صنایع مختلف فراهم گشته است. بدین ترتیب بسته به نوع کسب‌ و کار و محصولات خود می‌توانید از این کتاب کوچک جهت شناساندن نام تجاری و خدمات خود به مشتریان، بیشترین بهره را ببرید.

کاتالوگ‌ها در ظاهر شباهت بسیاری با بروشورها دارند. اما اطلاعاتی که از محصول یا خدمات در کاتالوگ مطرح می‌گردد نسبت به بروشورها مختصرتر ولی توأم با جذابیت و تصاویر باکیفیت‌تری است. مشتری بالقوه در ابتدا می‌تواند فهرستی از محصولات یا خدمات شما را به صورت مختصر در کاتالوگ مشاهده کرده و در صورت تمایل برای دستیابی به اطلاعات جامع‌تر به بروشور مختص آن محصول یا خدمات مراجعه نماید. بنابراین به دلیل این‌که در مشاهدات اولیه و کلی محصولات، کاتالوگ‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند در مقایسه با بروشورها می‌بایست از کاغذ با کیفیت بالاتری تهیه گردند.

داشتن یک کاتالوگ مفید و موثر بسیار تاثیرگذار خواهد بود چرا که یک کاتالوگ قوی می‌تواند بدون شک، نام تجاری شما را به مخاطبین مورد نظرتان به‌طور حرفه‌ای معرفی کند. بسیاری معتقدند که کاتالوگ‌ها بخش مهمی از استراتژی چند کاناله برای یک سازمان بوده و توانایی افزایش فروش تا ۲۹٪ را دارند به طوری که برخی از سازمان‌ها بیان کردند که به صورت میانگین ۵۹ درصد از فروش خود را مستقیما به کاتالوگ‌ها وابسته می‌دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس در واتس اپ